1940 ve 1941'de ilk Sovyet kompakt otomobili olan KIM 10-50'den 500 adet üretildi. Benzer büyüklükteki dört kapılı Ford Prefect'ten ilham aldı ve düşük fiyatına rağmen, mekanik bir saat ve radyatördeki yağ seviyesi ve su sıcaklığı göstergeleri gibi özelliklerle donatıldı. Ancak, 1941 yazında Alman işgali ile ulusal öncelikler değişti ve arabanın üretimi durduruldu ve savaştan sonra yeniden başlamadı.Savaşın sonunda, Sovyetler Birliği , 1939 Opel Kadett K38 için planların ve aletlerin savaş tazminatı paketinin bir parçası olduğunu kabul etti, çünkü Rüsselsheim fabrikasındaki aletler büyük ölçüde sağlamdı; sakinler Kadett üretim aletlerini söktüler ve Moskova'ya ve yeni inşa edilen "Stalin Fabrikası"na (ZIS) giden elli altı yük vagonunu yüklediler . Ancak, son Rus kaynaklarına göre, Kadett planları ve aletleri fabrikadan ele geçirilmedi, çünkü orada hayatta kalmadılar (ve hayatta kalanlar iki kapılı bir model üretmek için uygundu). Geliştirme, 1944'te, büyük şehirlerin dışında yaşayan vatandaşlar tarafından kullanılabilecek ve bakımı yapılabilecek yerli olarak yapılmış bir araba üretmeye yönelik bir savaş öncesi planı takiben başladı. KIM fabrika savaş öncesi ile, arabayı yapmak için seçildi KIM 10-52 (değil nedeniyle inşa İkinci Dünya Savaşı Mayıs 1945'te ve prototipler onaylanan üretimle, temel olarak) Aralık ayında hazır olması amaçlanmıştır. Ancak Mayıs ayının sonunda bu planlar suya düştü. Öyleydi Joseph Stalin bizzat dört kapılı Haziran 1945 seçti Opel Kadett üzerine çalışmış Alman mühendislerinin yardımıyla yeniden inşa edilmesi gerekiyordu plan ve dört kapılı versiyonunun kalıp böylece ilk seri üretim popüler Sovyet otomobil olmak, onları bir Sovyet işgal bölgesinde. O zamanlar tasarımı benimseyen tek ülke Sovyetler Birliği değildi: Kadett, Louis Renault'yu etkilemiş ve 1937-1960'ta üretilen Renault Juvaquatre'ına büyük ölçüde ilham vermişti.Ağustos 1945'te KIM'in adı MZMA (Moscovskiy Zavod Malolitrazhnyh Avtomobiley, Moskova Küçük Arabalar Yapma Fabrikası) olarak değiştirildikten sonra , yeni araba 1946'nın sonundan önce (planlanan Haziran son tarihinin biraz gerisinde) üretime hazırdı: ilk 400- 420 9 Aralık'ta yapıldı, "400" bir tür motor, [ kaynak belirtilmeli ] ve "420" (salon) gövde stili anlamına geliyordu . İle Tersinir yapı, bağımsız ön süspansiyon, üç ileri vitesli şanzıman. ve hidrolik frenler, 23 hp (17 kW ; 23 PS ) 1.074 cc (65.5 cu inç) sıralı dört (bir5,6:1 sıkıştırma oranı ). Hızlanma 0-50 mil (0-80 km / saat) 55 saniye sürdü ve / 100 km 9 L elde (31 mpg -imp , 26 mpg -ABD ) (o anda herhangi bir Sovyet aracın en iyi). bir ile dingil mesafesi 2.340 mm (92)) ve 200 mm (7.9)) içinde yerden yükseklik, bu geniş, 1.550 mm (61)) 3,855 mm (151.8) uzun genel 1.400 mm (55 ölçüldü uzun boylu. Sovyet hükümeti tarafından 28 Nisan 1947'de seri üretim için onaylanan, ilk yıl 1.501, 1948'de 4.808 ve 1949'da 19.906 ile, aynı yıl bir örgü yağ filtresi tanıtıldı. 1951'de senkromeçilk iki viteste tanıtıldı ve vites kolu direksiyon kolonuna taşındı . 1948 yılında bir Woodie van 800 kg, 400-422, (1800 lb) yükü, üretim girdi ancak benzer prototip 400-421 gayrimenkul ve pikap yapmadım. 400-420A cabriolet 1949'da piyasaya çıktı. 400, Ekim 1950'de Belçika'da satışa çıktı ve onu 349 £ fiyatla çok erken bir Sovyet otomotiv ihracat ürünü haline getirdi : Ford Prefect ve Anglia'nın altında ve Morris Minor'un çok altında . Motor , motorunun sessizliğini, bitişinin kalibresini ve sürüş kalitesini övdü.100.000'inci Moskvich Ekim 1952'de inşa edildi. Birkaç prototip de inşa edildi. 1949'da, geliştirilmiş 26 hp (19 kW ; 26 PS ) 401E-424E ve 33 hp (25 kW ; 33 PS ) 403E-424E için teklif sadece altı örnek üretti. Bunun ardından, 1951, fabrika 403-424A üretilen Coupé'yi 35 ile HP (26 kW , 35 PS ), dört. 1954'teki "çarpıcı" 404 Sport , yeni bir 58 hp (43 kW ; 59 PS ) üstten supaplı hemi motor kullanıyordu.