Su-17m3/M4 Hakkında
Suhoy Su-17 (Rusça: Сухой Су-17; NATO rapor adı: Fitter), Suhoy tarafından üretilen Sovyet yapımı bir jet avcı bombardıman uçağıdır. Uçak, Su-7 üzerinden tasarlanmış olup Sovyetler Birliği ve daha sonra da Rusya'da uzun bir süre hizmette kalmıştır ve Doğu Bloğu, Arap ülkeleri ile Angola ve Peru'ya Su-20 ve Su-22 adlarıyla ihraç edildi. Su-17, değişken geometrili kanada sahip ilk Sovyet uçağıdır.
Su-7 avcı-bombardıman uçağı hizmete girdikten kısa bir süre sonra, Sukhoi Tasarım Bürosu'na 1960'ların başında uçak için derin bir modernizasyon programı geliştirmesi emredildi. Program, öncelikli olarak, yerleşik aviyoniklerin ve kalkış/iniş performans özelliklerinin güncellenmesini hedefleyecektir. Değişken geometrili kanat kavramı - o zamanlar daha fazla dikkat çeken bir şey - de benimsendi. Program, Sukhoi'nin baş tasarımcısı Nikolay Zyrin tarafından yönetilecekti .
Su-7B avcı-bombardıman uçağının düşük hız ve kalkış/iniş performansını iyileştirmeyi amaçlayan Sukhoi OKB , 1963'te TsAGI'nin girdileriyle bir değişken süpürme kanat teknolojisi göstericisi yarattı . S-22i (aynı zamanda su-7IG NATO Tanım "Tesisatçısı-B"), 28 süpürüldü olabilir hareketli bir dış bölümleri ile kanadın iç kısımları sabit vardı, bir üretim Su-7BM dönüştürülmüş °, 45 ° veya 62°. S-22I ilk olarak 2 Ağustos 1966'da kontrollerde Vladimir Ilyushin ile havalandı . Daha sonra Domodedovo'daki hava geçit töreninde halka gösterildi.Temmuz 1967'de. Uçuş testleri, yeni konfigürasyonun hem kalkış/iniş özelliklerini hem de uçağın menzilini ve dayanıklılığını iyileştirdiğini ortaya koydu. Herhangi artık olmadığını hariç olmak üzere, genel olarak daha iyi sabit kanat Su-7 den de oldu Handling tokatlanma yüksek de hücum açılarında yakın uyarmak için durak . Uçak, 1969 yılında Sovyetler Birliği Komünist Partisi Merkez Komitesi ve Bakanlar Kurulu'nun ortak kararıyla seri üretime alındı . Su-7IG'nin tasarımı daha da değiştirildi, sonunda S-32 dahili tanımlamasını haklı çıkarmak için yeterli farkla. S-32 ilk olarak 1 Temmuz 1969'da kontrollerde Yevgeny Kukushev ile havalandı .
Su-17'nin seri üretimi 1969'da Yuri Gagarin Havacılık Fabrikasında (şimdi KnAAPO ) başladı. Uzak Doğu Askeri Okrugu'nun 523. Havacılık Alayı, Su-17'yi alan ilk birlik oldu. Su-17, 1990 yılına kadar toplam 2867 adet üretildi .
Su-17, savaşta hayatta kalma pahasına eklenen ağırlık tasarrufu önlemleri ile selefi Su-7'ye büyük ölçüde benziyor; bunun bir örneği, pilot için zırhlı korumanın kaldırılmasıdır.
Prototip S-22I, kanat dışında Su-7'den çok az farklıydı, esasen değişken geometrili kanat için bir teknoloji göstericisiydi . Daha sonra bir kazada kayboldu.
S-22I'nin ardından, sırasıyla S32-1 ve S32-2 olarak adlandırılan iki üretim öncesi prototip inşa edildi. İki uçak güncellenmiş aviyonikleri monte etti ve eski AP-28I-2 otopilotunu daha yeni SAU-22 otomatik kontrol sistemi ile değiştirdi.
Bir sonraki prototip serisi Su-7-85 idi ve 85'i parti numarasını gösteriyordu ve Su-7'den devam etti. On uçaklık grup, tamamen yeniden tasarlanmış bir gövde, aerodinamik bir kokpit (Su-7U'nunkine benzer), ekstra ve daha erişilebilir bakım kapakları ve yukarı doğru açılan bir kanopi içeriyordu. Kokpitin önü bir ön cam ve elektrikle ısıtılan iki yan camla korunuyordu. Bunu takip eden 86. grubun ilk üç uçağı, motor kompresörünün 9. aşamasından alınan, üzerine sıcak hava üflenen temiz ön camları içeriyordu. Bununla birlikte, bu yeni ön cam, Lipetsk'teki Hava Kuvvetleri Personel Merkezinin 4.
Su-7-85, bir kaza durumunda 140–170 km/s üzerindeki hızlarda pilotu güvenli bir şekilde çıkarabilen modifiye edilmiş bir KS4-S32 fırlatma koltuğu ile donatıldı.
Su-17'nin yakıt sistemi de Su-7'ninkinden değiştirildi - yakıt artık her biri 600 litre kapasiteli (kendisi Su'da kullanılan) dört adet tek kullanımlık yardımcı tank için hükümlerle üç hafif tankta depolandı. -7B) veya gövdenin altındaki "ıslak" direklere monte edilmiş her biri 1150 litrelik iki PTB-1150 tankı.
Kanat, S-22I prototipine monte edilenden büyük ölçüde değiştirilmedi. Kanadın sabit kısmı, dönen kısmın yarısı kadardır. Kanatları maksimum süpürme ile Su-17, Su-7 ile neredeyse aynı görünecekti. Kanadın sabit kısmına sürgülü kanat, dönen kısma ise çıta, döner kanat ve kanatçık monte edilmiştir. Kanadın süpürme açısı 30° ile 63° arasında konfigüre edilebilir. Yatay ve dikey kuyruklar 55 ° 'de süpürülür
Uçuş kontrol dışı ters yardımcı olan hidrolik takviye , BU-220DL2 ve sol ve sağ kanatçıklar için -220DP2, stabilize ediciler için BU-250L ve -250P ve için BU-250DRP dümen . Uçuş kontrol sistemleri, çubuk ve dümen pedalları üzerinde bir geri besleme kuvveti sağlamak için yaylıdır.
Su-17'de kurulu üç bağımsız hidrolik sistem vardır - bir çalıştırma sistemi ve her biri kendi hidrolik pompasına sahip iki hidrofor sistemi. Harekete geçiren hidrolik sistem, kanadın süpürme açısının ayarlanmasından, iniş takımlarının, kanatların ve lataların açılması/geri çekilmesinden, giriş rampalarının ayarlanmasından, SAU-22 otopilotunun kullandığı uçuş kontrol mekanizmalarından ve direksiyon ön tekerleğinden sorumluydu. Yükseltici sistemler, uçuş yüzeylerinin kontrolünden sorumludur. Birinin arızalanması durumunda güvenli çalışmayı sağlamak için her iki sistem de paralel olarak çalışır. Kalan operasyonel sistem, gücün yarısında da olsa, tüm uçuş yüzeylerine güç sağlamaya devam edecektir. Nr 1 hidrofor sistemi ayrıca kanadın döner kısımlarını çalıştıran GM-40 hidrolik motoru besler. Tüm hidrolik sistemler AMG-10 hidrolik sıvısı ile beslenir,2 yükseltici sistemler için ve tahrik sistemi için 210.
Bir 150kgf / cm olan bir pnömatik sistem 2 basınç / iniş takımları üzerinde normal ve acil fren sistemi hem de acil iniş takımları veren dağıtım sistemi kanatları ve iki NR-30 top şarj sorumlu olduğu basınç, hava taşıtı üzerine monte kokpit, kanopinin açılması/kapatılması ve hidrolik sıvı tanklarının basınçlandırılması.
Su-17, art yakıcılarda hafifçe yükseltilmiş 9600 kgf itme gücüne sahip modifiye edilmiş bir Lyulka AL-7F1-250 ile güçlendirildi. Yedekli bir kompresör aktüatörü ve giriş ayarı için bir sistem ile donatıldı. Motorunu değiştirmek için uçağın iki yarıya demonte edilmesi gerekecekti. Kısa pistlerde kalkışı kolaylaştırmak için fırlatılabilir SPRD-110 RATO güçlendiriciler mevcuttur ve 3000 kgf'ye kadar anlık bir itme sağlar
Yerleşik elektronikler, iki GS-12T DC jeneratörü, bir SGO-8TF AC jeneratörü ve bir 20NKBN25 nikel-kadmiyum pil tarafından beslenen 28V DC devresi ve 115V, 400 Hz tek fazlı AC devresi ile beslenir .
Su-17, bir BDZ-56FNM bomba rafı ile serbest düşüşlü nükleer bomba taşıma yeteneğine sahiptir. Kokpite ayrıca, nükleer silahların yetkisiz kullanımını önlemek için bomba silahlandırılıp bırakılmadan önce doğru kod girişini zorunlu kılan özel bir kod cihazı da kurulacaktır. Uçak ayrıca nükleer silah teslimatı için bir fırlatma bombalama yeteneğine sahiptir , bu sayede hedefe yaklaşabilir, dik bir tırmanış başlatabilir ve neredeyse dik olduğunda bombayı serbest bırakabilir ve ardından patlama yarıçapından kaçmak için art yakıcıları etkinleştirebilir. Özellikle böyle bir bombalama tekniğini uygulamak için özel bir IAB-500 bombası yapıldı.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Amerika hava kuvvetlerine ait tek plotlu bu uçak F-5E/F Tiger II’nin 1/32 ölçekli plastik modelini üstün kalıp işçiliği ve malzeme kalitesi ile Kitty Hawk firmasının bu ürünü hobi koleksiyonunuza katmak için bulunmaz fırsat. Hobbytime olarak sizlere daha gerçekçi daha kaliteli ürünler sunmaya devam edeceğiz.
.