Mh-60l Hakkında
S-70 tasarımını 1972'de Amerika Birleşik Devletleri Ordusu'nun Yardımcı Taktik Taşıma Uçağı Sistemi (UTTAS) yarışması için sundu. Ordu, prototipi YUH-60A olarak belirledi ve 1976'da Black Hawk'ı programın galibi olarak seçti, Boeing Vertol YUH-61 ile yapılan uçuş yarışmasından sonra .
Adını Kızılderili savaş lideri Black Hawk'tan alan UH-60A , Ordunun taktik nakliye helikopteri olarak Bell UH-1 Iroquois'in yerini almak üzere 1979'da ABD Ordusu ile hizmete girdi . Bunu, Black Hawk'ın elektronik harp ve özel harekat varyantlarının sahaya sürülmesi izledi . Geliştirilmiş UH-60L ve UH-60M yardımcı programı varyantları da geliştirilmiştir. Modifiye versiyonlar ayrıca ABD Deniz Kuvvetleri , Hava Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik için geliştirilmiştir . ABD Ordusu kullanımına ek olarak, UH-60 ailesi birkaç ülkeye ihraç edildi. Kara Şahinler , Panama , Grenada'daki çatışmalar sırasında savaşta görev yaptı.Irak , Somali , Balkanlar , Afganistan ve Orta Doğu'daki diğer bölgeler .
Hizmete girdikten sonra, helikopter mayın döşeme ve tıbbi tahliye dahil olmak üzere yeni görevler ve roller için değiştirildi. Elektronik savaş yürütmek için bir EH-60 varyantı geliştirildi ve özel harekat havacılık, misyonlarını desteklemek için MH-60 varyantını geliştirdi.
Görev ekipmanının eklenmesinden ve diğer değişikliklerden kaynaklanan ağırlık artışları nedeniyle, Ordu 1987'de geliştirilmiş UH-60L'yi sipariş etti. Yeni model, UH-60A filosunda yapılan tüm değişiklikleri standart tasarım özellikleri olarak içeriyordu. UH-60L ayrıca, her ikisi de SH-60B Seahawk'tan yükseltilmiş T700-GE-701C motorları ve geliştirilmiş bir şanzıman ile daha fazla güç ve kaldırma kabiliyetine sahipti . Harici kaldırma kapasitesi 1.000 lb (450 kg) artarak 9.000 lb (4.100 kg)'a yükseltildi. UH-60L, daha güçlü motorlarla daha iyi uçuş kontrolü için SH-60B'nin otomatik uçuş kontrol sistemini (AFCS) de içeriyordu. ] L modelinin üretimi 1989'da başladı.
Bir sonraki geliştirilmiş varyant olan UH-60M'nin geliştirilmesi, UH-60 tasarımının hizmet ömrünü 2020'lere uzatmak için 2001 yılında onaylandı. UH-60M, yükseltilmiş T700-GE-701D motorları, geliştirilmiş rotor kanatları ve son teknoloji elektronik enstrümantasyon, uçuş kontrolleri ve uçak navigasyon kontrolü içerir. ABD Savunma Bakanlığı yeni varyantın düşük oranlı ilk üretimini onayladıktan sonra, üretim 2006'da başladı, 22 yeni UH-60M'den ilki Temmuz 2006'da teslim edildi. İlk operasyonel değerlendirmeden sonra, Ordu, Aralık 2007'de 1.227 helikopter için tam oranlı üretimi ve beş yıllık bir sözleşmeyi onayladı. Mart 2009'a kadar, Orduya 100 UH-60M helikopteri teslim edildi. Kasım 2014'te ABD ordusu, 1.3 milyar dolar değerinde çeşitli H-60 tiplerinden 102 uçak sipariş etti.
Mayıs 2011'deki bir operasyonun ardından , 160. SOAR'ın , Pakistan radarından kaçmasına olanak tanıyan düşük gözlemlenebilir teknoloji ile modifiye edilmiş UH-60'ın gizli bir versiyonunu kullandığı ortaya çıktı . Operasyon sırasında düşen uçağın geriye kalan tek parçası olan kuyruk bölümünün analizi, kuyruk rotorunda ekstra kanatlar ve diğer gürültü azaltma önlemleri ortaya çıkardı, bu da aracı geleneksel UH-60'lardan çok daha sessiz hale getirdi. Uçak, yalnızca gizli jetlerde bulunan özel yüksek teknoloji malzemeleri, sert açılar ve düz yüzeyler gibi özellikler içeriyor gibi görünüyordu. Kara Şahin'in düşük gözlemlenebilir versiyonları 1970'lerin ortalarına kadar incelenmiştir.
Eylül 2012'de Sikorsky, Black Hawk'ın dayanıklılığını ve beka kabiliyetini daha da geliştirmek için bir Savaş Temperli Platform Gösterisi (CTPD) sözleşmesi ile ödüllendirildi. Şirket, sıfır titreşim sistemi, uyarlanabilir uçuş kontrol yasaları, gelişmiş yangın yönetimi, daha dayanıklı bir ana rotor, tam spektrumlu çarpışmaya dayanıklılık ve hasara dayanıklı uçak gövdesi gibi yeni teknolojiler geliştirecek; sonra onları helikoptere aktaracaklar. Black Hawk'taki iyileştirmeler, Future Vertical Lift programı onu değiştirmeye hazır olana kadar devam edecek.
Aralık 2014'te, 101. Hava İndirme Tümeni , Enhanced Speed Bag System (ESBS) adı verilen yeni ikmal ekipmanını test etmeye başladı. Hızlı ikmal gerektiren sahadaki askerler, hız çantalarına, bir UH-60'tan havadan atılan eşyalarla dolu çantalara bağlıydı. Bununla birlikte, tüm sistemler, eşyaları darbelerden korumak için yapılmayan çantalarla özeldi, bu nedenle, havadan atılan öğelerin yarısına kadarı yere çarptığında hasar görecekti. 2011'de başlayan ESBS, havadan ikmal yöntemini standartlaştırmaya ve malzemelerin yüzde 90'ına kadarını sağlam tutmaya çalıştı. Sistem, eller serbest yeniden kullanılabilir lineer fren ve harcanabilir hız hattı ve çok amaçlı kargo çantası içerir; torba açıldığında, fren ipe sürtünme uygular ve torbayı yastıklı taban, bir bal peteği üzerinde yönlendirmek için yeterince yavaşlatır.ve enerjiyi dağıtmak için içeride köpük kiti. ESBS yalnızca helikopterden düşen malzemeleri daha iyi korumakla kalmaz, aynı zamanda Kara Şahin'in yerden daha yükseğe uçmasına, 10 fitten 100 fit (30 m) yukarı uçmasına ve 20 deniz mili (23 mil/sa; 37 km/sa) seyahat etmesine izin vererek, maruz kalmayı sınırlar ateşe vermek. Her torba 125-200 lb (57-91 kg) ağırlığında olabilir ve bir kerede altı adede kadar yerleştirilebilir, saniyede 40-50 fit (12-15 m/s) düşerek. Sarf malzemeleri daha doğru bir şekilde teslim edilebildiğinden ve sistem kendi başına otomatik olarak serbest bırakılabildiğinden, ESBS insansız helikopterlerden otonom ikmal yapılmasını sağlayabilir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Amerika hava kuvvetlerine ait tek plotlu bu uçak F-5E/F Tiger II’nin 1/32 ölçekli plastik modelini üstün kalıp işçiliği ve malzeme kalitesi ile Kitty Hawk firmasının bu ürünü hobi koleksiyonunuza katmak için bulunmaz fırsat. Hobbytime olarak sizlere daha gerçekçi daha kaliteli ürünler sunmaya devam edeceğiz.
.
0-01/50005