Italeri Hakkında
1962 yılında Giuliano Malservisi ve Gian Pietro Parmeggiani tarafından kurulmuştur. Çocukluklarından beri uçakları ve askeri araçları çok seviyorlardı. Ancak o zamanlar piyasada bulunan ölçekli modellerden memnun değillerdi. Önce hobi olarak, sonra da iş haline getirerek maket üretmeye başladılar.
Şirketin ilk adı "Italstamp" idi ve ilk ölçekli model kiti, İtalyan savaş uçağı Fiat G.55'in 1/72'lik bir modeli olan "Aliplast" markasıyla piyasaya sürüldü. Şirketin adı "Italaerei" olarak değişti ve on yıl sonra, kullanımı ve sadece İtalyanca dilinde değil, telaffuzu daha kolay olan "Italeri" olarak değiştirildi. . Logo, iki kırmızı ve yeşil çizgi üzerinde bir uçaktan oluşuyor.
Bologna'ya yakın bir konumda bulunan şirket, konularda belirli bir "benzersizlik” ile karakterize edilen ürün grupları üretmeye başladı. Özellikle Italeri, çok çeşitli İtalyan konularına sahipti. Italeri, daha sonra Supermodel ve Protar markalarını da satın aldı.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
BMW M1, BMW'nin 1978-1981 yıllarında ürettiği süperspor modelidir.
Sadece yarıştırılmak için tasarlanan M1, Firma’nın tarihinde önemli bir yere sahiptir.
BMW, CSL modelinin yerini alacak ve Porsche’nin uzun mesafe, dayanıklılık yarışlarındaki başarısına son verecek bir model istiyordu. Bu yüzden, yarışlarda kullanmak üzere, firmanın ilk ve tek ortadan motorlu süper spor modeli, M1’i tasarladı.
M1’in yarışlara katılabilmesi için, firmanın motor sporları departmanının, en az 400 adet yol versiyonunu üretmiş olması gerekliydi. Düşük sayıda üretilecek araç için, BMW, 1976 yılında Lamborghini ile anlaşma yaptı. Ancak finansal sıkıntı yaşayan Lamborghini aracı üretemedi. İmalat Giugiaro’nun ItalDesign firmasının, boru tipi şaseyi ve fiberglas gövdeyi üretmesi ile başladı. Araç son haline, kalitesi ile ünlü, Baur tarafından getirildi.
1980 yılına gelindiğinde 400 adet üretilmiş olan M1 yarışlara katılır. 1982 yılında yürürlüğe girecek yarış kurallarına göre M1 ağır kalır. 1980-81 yılları arasındaki süre, M1’in Porscheler ile ciddi baş edebilmesi için yetmez bu yüzden 1981 yılında üretimine son verilir.
M1’in 3.453 litrelik motoru 6500 devirde 277 beygir üretiyor, turbo beslemeli yarış versiyonlarının güçleri ise 850 beygirlere ulaşıyor. Modelden sadece 456 adet üretilmiştir. M1 yarışlarda büyük başarılar elde edemese de, yol otomobili olarak, kaliteli işçiliği ve mükemmel yol tutuşu ile çok beğeni topladı. 100 km/s hıza 5.6 saniyede ulaşan M1, 260 km/s hızlara ulaşmakta zorlanmaz.
Firma, M1’in üretimini durdurduktan sonra, aynı motor ile donatılmış, M5’i üretmeye başlar ve "M ruhu” bu model ile devam eder.
BMW M1 gibi kültleşmiş bir süperspor otomobilin italeri farkıyla üretilmiş, basit yapılı ve ucuz modelidir. Yeni başlayan birinin rahatlıkla yapabileceği, tecrübeli bir modelci için de problemsiz sonuç alacağı bir tercih olacaktır.