1/48 MitsubishiI A6M5 Zero Fighter Type 52 Maketi İçindekiler
- Plastik enjeksiyon parçalar
- Dekal
- Montaj Kılavuzu
Model Kit Özellikleri
- Plastik parçalardan oluşmaktadır.
- Parçaları yerinden çıkarmak için çerçeve makası kullanınız.
- Parçalardaki çapakları temizlemek için maket bıçağı ve zımpara kullanınız.
- Parçalar arası oluşacak boşlukları dolgu malzemesi (Putty) ile doldurun ve zımparalayınız.
- Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
- İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
- Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız tavsiye edilir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Mitsubishi A6M " Zero ", daha önce Mitsubishi Heavy Industries'in bir parçası olan Mitsubishi Aircraft Company tarafından üretilen ve 1940'tan 1945'e kadar Japon İmparatorluk Donanması tarafından işletilen uzun menzilli uçak gemisi tabanlı bir savaş uçağıdır. A6M, Mitsubishi olarak belirlenmiştir. Navy Type 0 taşıyıcı avcı uçağı (零式艦上戦闘機, rei-shiki-kanjō-sentōki ) veya Mitsubishi A6M Rei-sen. A6M, pilotları tarafından genellikle Reisen (零戦, sıfır avcı uçağı) olarak anılırdı , "0" imparatorluk yılının son rakamıydı.2600 (1940), İmparatorluk Donanması ile hizmete girdiğinde. Resmi Müttefik raporlama adı " Zeke " idi , ancak "Zero" (Tip 0'dan) adı da halk arasında kullanılıyordu.
Sıfır, mükemmel manevra kabiliyetini ve çok uzun menzili bir araya getirerek, II . Japon İmparatorluk Donanması Hava Servisi ( IJNAS) de onu sık sık karada konuşlanmış bir savaş uçağı olarak kullandı.
Erken muharebe operasyonlarında Zero, bir it dalaşı olarak ün kazandı , 12'ye 1 gibi olağanüstü bir öldürme oranı elde etti, ancak 1942'nin ortalarında yeni taktiklerin ve daha iyi ekipmanın bir kombinasyonu, Müttefik pilotların Sıfır'ı genel olarak eşit şartlarda devreye sokun. 1943'te Zero, tasarım sınırlamaları nedeniyle daha yeni Müttefik avcı uçaklarına karşı daha az etkiliydi. Kanatçıkları için hidrolik takviyeden yoksunduve dümen, yüksek hızlarda manevra yapmayı son derece zorlaştırıyor. 1944'e gelindiğinde, Müttefik savaşçıların A6M manevra kabiliyeti seviyelerine yaklaşması ve sürekli olarak ateş gücü, zırhı ve hızını aşmasıyla, A6M bir savaş uçağı olarak büyük ölçüde modası geçmişti. Bununla birlikte, tasarım gecikmeleri ve üretim zorlukları, daha yeni Japon uçak modellerinin piyasaya sürülmesini engellediğinden, Zero , Pasifik'teki savaşın sonuna kadar bir cephe rolünde hizmet vermeye devam etti . Son aşamalarda kamikaze operasyonlarında da kullanılmak üzere uyarlandı . Japonya, savaş sırasında diğer tüm savaş uçağı modellerinden daha fazla Sıfır üretti.
Bazen en etkili varyant olarak kabul edilen Model 52, hızı artırmak ve katlanan kanat mekanizmasını ortadan kaldırmak için kanatları tekrar kısaltmak üzere geliştirildi. Ayrıca kanatçıklar, kanatçık trim tabı ve kanatçıklar revize edildi. İlk olarak Mitsubishi tarafından üretilen Model 52'lerin çoğu Nakajima tarafından yapılmıştır. Prototip, Haziran 1943'te bir A6M3'ü modifiye ederek yapıldı ve ilk olarak Ağustos 1943'te uçtu. İlk Model 52'nin kullanım kılavuzunda, görünüşe göre prototipe atıfta bulunan 3904 üretim numarasına sahip olduğu söyleniyor.
Bay Kenji Miyazaki tarafından yayınlanan Bay Bunzo Komine tarafından yapılan araştırma, 3904'ten 4103'e kadar olan uçakların Model 22 ile aynı egzoz sistemine ve kaporta kanatlarına sahip olduğunu belirtir . LG Salonları, üretim numarası sırasıyla 4007 ve 4043. (Üst kaporta, Model 22'den biraz yeniden tasarlandı.) Arka planda A6M3 Model 22 ile ayrılmamış egzozlu erken üretim A6M5 Zero. Yeni bir egzoz sistemi, yığınları kıç tarafını hedefleyerek ve bunları ön gövde etrafına dağıtarak bir itme gücü artışı sağladı. Yeni egzoz sistemi, yığınların hemen arkasında "çentikli" kaporta kanatları ve ısı kalkanları gerektiriyordu. (Bununla birlikte, kullanım kılavuzu çevirisinin, yeni egzoz stilinin 3904 numarasıyla başladığını belirttiğine dikkat edin. Bunun doğru olup olmadığı, güçlendirme niyetlerini gösterir, prototipe atıfta bulunur, ancak sonraki tüm uçaklara atıfta bulunmaz veya hatalı olup olmadığı belirsizdir. ) 4274 üretim numarasından itibaren kanat yakıt depoları karbondioksitli yangın söndürücüler almıştır . 4354 numaradan itibaren radyo, Model 3, anten Mark 1 oldu ve bu noktada anten direğinin biraz kısaltıldığı söyleniyor. 4550 üretim numarası sayesinde, en alttaki egzoz bacaları, hemen üstlerindekilerle yaklaşık olarak aynı uzunluktaydı. Bu, sıcak egzozun iniş takımı kapılarının ön kenarını yakmasına ve lastikleri ısıtmasına neden oldu. Bu nedenle, 4551 numaradan Mitsubishi daha kısa alt yığınlar kurmaya başladı. Nakajima, Model 52'yi Gunma Eyaletindeki Koizumi fabrikasında üretti . A6M5, 6.000 m'de (20.000 ft) maksimum 565 km/sa (351 mph) hıza sahipti ve bu yüksekliğe 7:01 dakikada ulaştı.
Hasegawa Hakkında
Hasegawa Corporation (株式会社ハセガワ, Kabushiki Gaisha Hasegawa ) , uçaklar , arabalar , gemiler , askeri araçlar , model zırh , model uzay aracı ve bilim kurgu kitleri dahil olmak üzere çeşitli araçların plastik model kitlerini üreten bir Japon şirketidir.
Merkezi Shizuoka'da bulunan Hasegawa , o kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olmasa da komşusu Tamiya ile rekabet etmektedir.
Öncelikle polistiren kullanan Hasegawa kitleri tipik olarak çok doğru kabul edilir, ancak yine de çok yüksek standartta olmasına rağmen Tamiya kitlerinin sunduğu montaj kolaylığından yoksundur.
Hobbico'nun Great Planes Model Distributor bölümü tarafından Kuzey Amerika'ya ithal edilmektedir.Hasegawa, ABD dağıtımı için Dragon Models Limited ile uzun süredir devam eden anlaşmasını 2010'un başlarında sonlandırdı. Hasegawa ayrıca Revell ithal ediyorkitleri Japonya'ya getirir ve bunları hem Revell markası hem de kendi marka etiketi altında satar ve Revell, Hasegawa kitlerini Avrupa ve Kuzey Amerika pazarları için sık sık yeniden kutular.
Kendi boya ürünleri serisine sahip olmayan Hasegawa kitleri, özellikle GSI Creos marka boyalar olmak üzere Gunze Sangyo ürünlerinin kullanımını belirten talimatlarla birlikte gelir. Bu, şirket içi markalarının kullanımını belirleyen Tamiya'nın aksine.
Hasegawa, ana ürünlerinin çok sayıda küçük varyasyonunu piyasaya sürmesi, genellikle az sayıda parça eklemesi veya değiştirmesi veya yalnızca kit için çıkartmaları değiştirmesiyle tanınır. Bu strateji, kit araçlarına yaptıkları yatırımın getirisini daha hızlı en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanır, çünkü bu tür küçük varyasyonların üretimi, orijinalin üretim maliyetiyle karşılaştırıldığında çok az maliyetlidir. Bu tür varyasyonların çoğu genellikle yalnızca bir kez yayınlanır.
Kılavuz