1/24 Datsun 240Z Maketi İçindekiler
- Plastik enjeksiyon parçalar
- Dekal
- Montaj Kılavuzu
Model Kit Özellikleri
- Plastik parçalardan oluşmaktadır.
- Parçaları yerinden çıkarmak için çerçeve makası kullanınız.
- Parçalardaki çapakları temizlemek için maket bıçağı ve zımpara kullanınız.
- Parçalar arası oluşacak boşlukları dolgu malzemesi (Putty) ile doldurun ve zımparalayınız.
- Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
- İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
- Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız tavsiye edilir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Nissan S30 (Japonya'da Nissan Fairlady Z ve diğer pazarlarda Datsun 240Z , daha sonra 260Z ve 280Z olarak satılır ) , Nissan Motors, Ltd tarafından üretilen ilk nesil Z GT 3 kapılı iki koltuklu coupé'dir . 1969'dan 1978'e kadar Japonya'nın .
Yerleşik Avrupa spor arabalarıyla doğrudan rekabet etmeyi amaçlayan Datsun , yeni 240Z'yi , yaşını gösteren beş yıllık bir tasarım olan Amerika Birleşik Devletleri'ndeki İngiliz MGB-GT'nin 200 $ 'ına göre fiyatlandırdı. 240Z'nin stili, mühendisliği, nispeten düşük fiyatı ve etkileyici performansı kamuoyunda yankı uyandırdı, hem alıcılardan hem de otomobil basınından olumlu yanıtlar aldı ve hemen uzun bekleme listeleri oluşturdu.
Halo otomobil olarak 240Z, Japon otomobil üreticilerinin kabulünü ekonomik imajlarının ötesine genişletti. Jaguar , BMW , Porsche , Alfa Romeo ve Fiat tarafından üretilen sınırlı üretim ithal spor arabalara kıyasla Datsun'un büyüyen bayi ağı, hem kolay satın alma hem de hazır bakım sağladı.
S30'un tüm çeşitleri, önde MacPherson payandalardan ( Nissan Laurel C30'dan ödünç alınmıştır ) ve arkada Chapman payandalardan oluşan dört tekerlekten bağımsız süspansiyona sahiptir. Ön disk frenler ve arka kampanalar standarttı.
240Z, ikiz SU tarzı Hitachi tek namlulu yandan çekişli karbüratör kullandı. Bunlar, emisyon düzenlemelerine uymak için 1973 model yılından itibaren 260Z'de Hitachi tek namlulu yandan çekişli karbüratörlerle değiştirildi ve bu da genel performansın düşmesine neden oldu. Bunu telafi etmek için 1975'te ABD pazarına 280Z'lere Bosch tarafından tasarlanmış bir L-Jetronic elektronik yakıt enjeksiyonu eklendi.
1975–1978 model yılları boyunca devam eden Amerika Birleşik Devletleri (ve 1974'ten itibaren yalnızca 2 litrelik motoru sunan Japonya) dışındaki pazarlar hala 260Z coupé ve 2+2'yi alıyordu. S30 240Z'nin Japonya'da Silvia olarak satılan sonraki 240SX ile ilgisi yoktur.
Yalnızca Japonya'da bulunan HS30-H Nissan Fairlady 240ZG, 240Z'yi Grup 4 yarışları için homologe etmek üzere Ekim 1971'de Japonya'da piyasaya sürüldü . Fairlady ZG ile ihracat pazarı Datsun 240Z arasındaki farklar arasında genişletilmiş bir fiberglas "aero-dyna" burun, gövdeye perçinlenmiş daha geniş çamurluklar, bir arka spoyler, akrilik cam far kapakları ve çamurluğa monte dikiz aynaları bulunur . ZG'nin daha iyi aerodinamiği, normal Fairlady 240Z'den beş daha fazla olan 210 km/sa (130 mil/sa) azami hıza ulaşmasını sağladı (otomatiğin azami hızları 5 km/sa daha düşüktü).
Fairlady ZG üç renkte mevcuttu: Grand Prix Red, Grand Prix White ve Grand Prix Maroon. Fairlady ZG'deki "G", "Grande" anlamına gelir. ZG ABD'de satılmamasına ve Japonya dışında hiçbir zaman satılmamasına rağmen, ABD'de rekabet edebilmek için Nissan, "G-burun" olarak bilinen burun kitini bayi seçeneği olarak sattı . Burun eklendiğinde, bu 240Z'ler genellikle Japonya dışında 240ZG'ler olarak anılır.
Hasegawa Hakkında
Hasegawa Corporation (株式会社ハセガワ, Kabushiki Gaisha Hasegawa ) , uçaklar , arabalar , gemiler , askeri araçlar , model zırh , model uzay aracı ve bilim kurgu kitleri dahil olmak üzere çeşitli araçların plastik model kitlerini üreten bir Japon şirketidir.
Merkezi Shizuoka'da bulunan Hasegawa , o kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olmasa da komşusu Tamiya ile rekabet etmektedir.
Öncelikle polistiren kullanan Hasegawa kitleri tipik olarak çok doğru kabul edilir, ancak yine de çok yüksek standartta olmasına rağmen Tamiya kitlerinin sunduğu montaj kolaylığından yoksundur.
Hobbico'nun Great Planes Model Distributor bölümü tarafından Kuzey Amerika'ya ithal edilmektedir.Hasegawa, ABD dağıtımı için Dragon Models Limited ile uzun süredir devam eden anlaşmasını 2010'un başlarında sonlandırdı. Hasegawa ayrıca Revell ithal ediyorkitleri Japonya'ya getirir ve bunları hem Revell markası hem de kendi marka etiketi altında satar ve Revell, Hasegawa kitlerini Avrupa ve Kuzey Amerika pazarları için sık sık yeniden kutular.
Kendi boya ürünleri serisine sahip olmayan Hasegawa kitleri, özellikle GSI Creos marka boyalar olmak üzere Gunze Sangyo ürünlerinin kullanımını belirten talimatlarla birlikte gelir. Bu, şirket içi markalarının kullanımını belirleyen Tamiya'nın aksine.
Hasegawa, ana ürünlerinin çok sayıda küçük varyasyonunu piyasaya sürmesi, genellikle az sayıda parça eklemesi veya değiştirmesi veya yalnızca kit için çıkartmaları değiştirmesiyle tanınır. Bu strateji, kit araçlarına yaptıkları yatırımın getirisini daha hızlı en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanır, çünkü bu tür küçük varyasyonların üretimi, orijinalin üretim maliyetiyle karşılaştırıldığında çok az maliyetlidir. Bu tür varyasyonların çoğu genellikle yalnızca bir kez yayınlanır.
hg21148
Kılavuz
a-pdf/pdf-logo.jpg" alt=" border="0" />