1/24 Mitsubishi Galant GTO 2000 GSR Maketi İçindekiler
- Plastik enjeksiyon parçalar
- Dekal
- Montaj Kılavuzu
Model Kit Özellikleri
- Plastik parçalardan oluşmaktadır.
- Parçaları yerinden çıkarmak için çerçeve makası kullanınız.
- Parçalardaki çapakları temizlemek için maket bıçağı ve zımpara kullanınız.
- Parçalar arası oluşacak boşlukları dolgu malzemesi (Putty) ile doldurun ve zımparalayınız.
- Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
- İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
- Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız tavsiye edilir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Mitsubishi Colt Galant GTO (Gran Turismo Omologato) ilk olarak 1969 Tokyo Motor Show'da Galant GTX-1 showcar olarak gösterildi . Satışlar, Mitsubishi Heavy Industries'in o zamanlar yeni olan Colt Galant sedanının amiral gemisi hardtop modeli olduğu Kasım 1970'te başladı . İsim plakası 1990 yılında Mitsubishi GTO için yeniden canlandırıldı , ancak bu isim yalnızca Japon yerel pazarında kullanıldı.
Colt Galant GTO'nun dış cephesi, daha önce Mitsubishi tarafından Los Angeles , California'da bulunan Art Center College of Design'da okumak üzere gönderilen Hiroaki Kamisago tarafından kaleme alındı . Tasarım, Mustang , Firebird ve Cougar gibi çağdaş Amerikan güçlü arabalarından uzun bir kaput , yükseltilmiş arka ördek kuyruğu ve yuvarlak dörtlü farlar ve arka lambalar dahil olmak üzere bir dizi stilistik ipucu içeriyor. GTO, Mitsubishi'nin tam, açılır, yan camlara ve sütunsuz ikinci üretim otomobiliydi.1966 Toyota T40 serisi Corona ve 1970'in başlarında piyasaya sürülen Mitsubishi'nin kendi Galant Hardtop'unun tasarımı ve sonrasında; GTO, bu türden üçüncü Japon arabasıydı.
Mitsubishi Racing Development (AKA Colt Speed), Colt Galant GTO'nun prestijli JCCA Grand Prix pistinde rekabet etmesini amaçlıyordu. Bununla birlikte, 1973'teki OPEC petrol ambargosu, GP yarışlarının sonunu getirdi, bu nedenle GTO yarış programı rafa kaldırıldı. Yine de GTO'lar, ünlü Japon Alp Rallisi de dahil olmak üzere rallide başarılıydı.
Başlangıçta, tümü Saturn motoruyla çalışan üç Colt Galant GTO ( A53C ) modeli sunuldu : M1 (1600 cc SOHC , 4 vitesli tek karbonhidrat), M2 ( 1600 cc SOHC, 4 vites, ikiz Mikuni- toplam 110 hp (SAE) için Solex karbüratörler ve yalnızca Japonya'da bulunan 125 PS (92 kW) versiyonu olan üst düzey MR (1600 cc çift karbonhidrat , DOHC beş vites) üretti.
1970 Galant GTO MR, en üst düzey versiyon
Şubat 1972'de Mitsubishi, daha düşük güçlü versiyonları Saturn motorunun biraz daha büyük (1,7 litre) versiyonuyla değiştirerek enerji santrallerini yükseltti. Bu arabalar A55C şasi kodunu alırken, çift kamlı MR daha küçük ama daha güçlü 4G32 motoru, daha katı emisyon standartlarının geçerliliğini yitirdiği Ocak 1973'e kadar kullanmaya devam etti. Daha sonra üst düzey versiyonlar, yeni bir A57C şasi koduyla birlikte Mitsubishi'nin 110 veya 125 PS (81 veya 92 kW) tamamen yeni Astron motorunu aldı. Ürün yelpazesi artık SL ( 2000 cc tek karbonhidrat, dört veya beş vitesli manuel veya otomatik şanzıman ), GS-5 (2000 cc çift karbonhidrat, 5 vitesli manuel) veGSR (2000 cc ikiz karbonhidrat, beş vitesli manuel). En düşük fiyatlı 1700 SL modeli, 105 PS (77 kW) ile 1.7'de kaldı. Dizilişe ayrıca, merkezi bölme pervazına sahip tek parça çıta tipi bir ızgara ve üç parçalı arka lambalardan oluşan değişikliklerin sinyalini vermek için hafif bir makyaj yapıldı. Ek olarak, daha sportif GSR'de daha geniş 185 kesitli lastikler, genişletilmiş korumalar ve ışıklar arasında siyah boyalı bir arka panel vardı.
1975 Galant GTO GS; bu yeni ızgara 1975'te geldi
Ekim 1973'te güvenlik ekipmanlarında bazı küçük ayarlamalar yapıldı ve otomatik şanzımanlar Ağustos 1974'te kaldırıldı. Bunu, Şubat 1975'te otomobilin " olarak etiketlenmeye yetecek kadar petek tarzı bir ön ızgara kazandığı ikinci bir stil değişikliği izledi. Promosyon malzemesinde Yeni Galant GTO". Bu tarihten sonra üretilen iki litrelik GTO'lar da Mitsubishi'nin Silent Shaft sistemli Astron 80 motorunu alırken , dört vitesli manuel şanzıman artık yalnızca en küçük motorla mevcuttu. Ekim 1975'te motorlar , tümü yaklaşan 1976 emisyon standartlarını geçmek için bir egzoz gazı devridaim valfi ve bir termal reaktör içeren Mitsubishi'nin MCA emisyon kontrol sistemi ile güncellendi. Dört vitesli şanzıman bu sırada tamamen durduruldu ve geriye yalnızca beş vitesli kılavuzlar kaldı. Güç artık 1700 SL-5 için 97 PS (71 kW) ve 2000 SL-5 için 105 PS (77 kW) idi.
GSR, 1975'in sonlarındaki değişiklikten sonra kısa bir süre kullanım dışı kaldı, ancak Şubat 1976'da daha temiz bir MCA-80 motoruyla yeniden canlandırıldı ve gücü şimdi 115 PS'ye (85 kW) düştü. Üç ay sonra, tüm ürün yelpazesi bazı küçük dış modifikasyonlar aldı ve GSR, aynalı bir "GSR" yazısına sahip yeni, büyük bir ön hava barajı aldı. Nispeten uzun bir üretim çalışmasının ardından, üretim 1977'ye kadar devam etmesine rağmen, GTO nihayet Aralık 1976'da Galant Lambda/Sapporo ile değiştirildi .
Hasegawa Hakkında
Hasegawa Corporation (株式会社ハセガワ, Kabushiki Gaisha Hasegawa ) , uçaklar , arabalar , gemiler , askeri araçlar , model zırh , model uzay aracı ve bilim kurgu kitleri dahil olmak üzere çeşitli araçların plastik model kitlerini üreten bir Japon şirketidir.
Merkezi Shizuoka'da bulunan Hasegawa , o kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olmasa da komşusu Tamiya ile rekabet etmektedir.
Öncelikle polistiren kullanan Hasegawa kitleri tipik olarak çok doğru kabul edilir, ancak yine de çok yüksek standartta olmasına rağmen Tamiya kitlerinin sunduğu montaj kolaylığından yoksundur.
Hobbico'nun Great Planes Model Distributor bölümü tarafından Kuzey Amerika'ya ithal edilmektedir.Hasegawa, ABD dağıtımı için Dragon Models Limited ile uzun süredir devam eden anlaşmasını 2010'un başlarında sonlandırdı. Hasegawa ayrıca Revell ithal ediyorkitleri Japonya'ya getirir ve bunları hem Revell markası hem de kendi marka etiketi altında satar ve Revell, Hasegawa kitlerini Avrupa ve Kuzey Amerika pazarları için sık sık yeniden kutular.
Kendi boya ürünleri serisine sahip olmayan Hasegawa kitleri, özellikle GSI Creos marka boyalar olmak üzere Gunze Sangyo ürünlerinin kullanımını belirten talimatlarla birlikte gelir. Bu, şirket içi markalarının kullanımını belirleyen Tamiya'nın aksine.
Hasegawa, ana ürünlerinin çok sayıda küçük varyasyonunu piyasaya sürmesi, genellikle az sayıda parça eklemesi veya değiştirmesi veya yalnızca kit için çıkartmaları değiştirmesiyle tanınır. Bu strateji, kit araçlarına yaptıkları yatırımın getirisini daha hızlı en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanır, çünkü bu tür küçük varyasyonların üretimi, orijinalin üretim maliyetiyle karşılaştırıldığında çok az maliyetlidir. Bu tür varyasyonların çoğu genellikle yalnızca bir kez yayınlanır.