Gıanhıen Ts0066p Parma Ahşap Hazır Yelkenli Gemi Maketi
Marka: Gianhien
Stok Kodu: GNTS0066P
Ölçü: 15X80X64 cm
Tipi: Sergilemeye Hazır Ahşap Model
Parça Sayısı: 1
Ahşap Yelkenli Gemi İçindekiler
- 1 Adet Parma Ahşap Hazır Yelkenli Gemi Maketi
Ahşap Yelkenli Gemi Özellikleri
- Gerçeğinin küçültülmüş ahşap maketidir.
- Gövdesi fırınlanarak kurutulmuş ahşap malzemeden, tamamen el işçiliği ile yapılmıştır.
- Yelkenleri bezden olup tüm dikişler elde yapılmıştır.
- Aksesuarları pirinç ve beyaz metalden yapılmıştır.
- Teknenin altında, zeminde durmasını sağlayacak orijinal standı bulunmaktadır.
- Nakliye esnasında zarar görmemesi için özel ahşap sandıkta , ayrıca da karton koli içerisindedir.
Parma Hakkında
29 Temmuz 1905'te denize indirilen Hamburg'daki Blohm & Voss tersanelerinde inşa edildi. Çelik bir gövdesi ve 3.020 GRT (2.777 net) tonajı vardı . Toplam uzunluğu 114,5 m (375 ft), kirişi yaklaşık 14 m (46 ft) ve draftı 7,25 m (23,5 ft) idi. Üç direk güverteden 51,2 m (168 ft) yukarıdaydı ve ana avlu 28 m (92 ft) genişliğindeydi. 3.800 m² (40.900 ft²) yelken taşıdı ve 16 knot (30 km/s) azami hıza ulaşabildi. Normal seyir hızı 8-9 knot civarındaydı.
On yakın kardeş geminin beşincisiydi. 18 Ekim 1905'te görevlendirildi ve Laeisz şirketi tarafından Güney Amerika nitrat ticaretinde kullanıldı . 1914'te Şili'ye sekiz sefer yaptı ve Hamburg'dan o zamanlar Şili'nin en önde gelen nitrat limanları olan Valparaíso veya Iquique'ye tek yönlü bir yolculuk için 64 ila yaklaşık 70 gün sürdü . Ekim 1914'ten itibaren Kanarya Adaları'ndaki La Palma Adası'ndaki Santa Cruz de la Palma limanında kaldı . Savaş sonrası koşullar nedeniyle, 17 Mart 1920'ye kadar Santa Cruz de la Palma'dan Hamburg'a dönmedi.
Aynı yıl savaş tazminatı olarak İtalya'ya teslim edildi . 15 Temmuz 1920'de Hamburg'dan Rotterdam üzerinden Napoli'ye römorkörler tarafından çekildi. İtalyan hükümeti bir derin su yelkenli gemi mürettebatı bulamadı, bu yüzden Napoli Körfezi'ndeki Castellamare yakınlarında yattı .
1924'te F. Laeisz Şirketi onu 7.000 sterline geri satın aldı ve tekrar nitrat ticaretinde hizmete açtı. Laeisz onu 1931'de Avustralya buğday ticaretinde kullanan Finlandiyalı Gustaf Erikson nakliye şirketine sattı .
Sırasında Dünya Savaşı , Pamir bir şekilde ele geçirildi savaşın ödül limanında 3 Ağustos 1941 süre Yeni Zelanda hükümeti tarafından Wellington . Yeni Zelanda bayrağı altında on ticari sefer yapıldı: beşi San Francisco'ya, üçü Vancouver'a, biri Sidney'e ve Tasman boyunca Sidney'den Wellington'a yaptığı son yolculuk, 2.700 ton çimento ve 400 ton çivi teli taşıdı. Son Tasman yolculuğu sırasında bir fırtınayı atlatmak, arkadaşlarından biri olan Andrew Keyworth tarafından hiç gönderilmeyen bir mektupta ayrıntılı olarak anlatılıyor.
1943'te bir Japon denizaltısı tespit edildiğinde yakın bir çağrıya rağmen savaştan yara almadan kurtuldu. Açıkça güçlü ve adil bir rüzgar altında hızlı hareket eden bir gemi olarak, denizaltının komutanının ilgisini çekmedi. Savaştan sonra, 1948'de Wellington'dan Cape Horn üzerinden Londra'ya, ardından Anvers'ten Auckland ve Wellington'a bir sefer yaptı.
12 Kasım 1948'de Wellington'da Erikson Hattına geri döndü ve Avustralya tahılını yüklemek için Spencer Körfezi'ndeki Port Victoria'ya gitti. 128 günlük Falmouth yolculuğunda , 11 Temmuz 1949'da Cape Horn civarında ticari bir yük taşıyan son rüzgar bozucuydu .
Gustaf Erikson 1947'de ölmüştü. Oğlu Edgar , esasen değişen düzenlemeler ve gemilerdeki istihdamı düzenleyen sendika sözleşmeleri nedeniyle artık onu (veya Passat'ı ) kâr amaçlı çalıştıramayacağını anladı ; yelkenli gemilerdeki standart iki vardiya sistemi, motorlu gemilerde kullanılan ve daha fazla mürettebat gerektiren üç vardiya sistemi ile değiştirildi.
Mart 1951'de Belçikalı gemi sökümcüleri onun ve Passat için 40.000 sterlin ödedi . o kadar çekili edildiğini gibi Antwerp , 1920'lerin sonunda onu kalkmıştı Alman armatör Heinz Schliewen, (ve onu satın Passat nedenle sık sık yanlışlıkla bir kardeş gemisi olarak anılacaktır). Gemiler, ticari denizcilik kursiyerlerini barındırmak için yenilenmiş bölmelerle modernize edildi ve bir yardımcı motor, kadırgalar için bir soğutma sistemi (taze et için canlı hayvan taşıma gereksinimini ortadan kaldırarak), modern iletişim ekipmanı ve balast tankları ile donatıldı.
ilk seyahati 1952'de çimento ile Brezilya'ya, demir cevheri ile Almanya'ya dönmek oldu. Gidiş yolculuğunun başlarında pervane düştü, "sahibi değilse bile yelkeni seven mürettebatı tatmin edecek şekilde." İşletme kısa süreliğine iflas etti, ancak 40 Alman armatörden oluşan yeni bir konsorsiyum tarafından satın alındı. Sonraki beş yıl boyunca, gemiler Avrupa ile Güney Amerika'nın doğu kıyısı arasında yelken açmaya devam etti, ancak Horn Burnu çevresinde değil. Özellikle Arjantin'e kargo taşıyan okul gemileri olarak kullanıldılar.. Alman kamuoyu bu kavramı denizcilik sembolleri ve ulusal gurur kaynağı olarak desteklese de, savaş sonrası yılların ekonomik gerçekleri operasyona kısıtlamalar getirdi. Gemiler artık nakliyeciler olarak karlı değildi ve Pamir'in güverte sızıntısı ve ciddi korozyon gibi artan teknik sorunları vardı. Konsorsiyum, Alman hükümetlerinden yeterli miktarda artan fon veya denizcilik şirketlerinden veya kamu bağışlarından katkı sağlayamadı ve bu nedenle her iki geminin de bozulmasına neden oldu.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Son derece detaylı bir işçiliğe sahip olan bu hazır ahşap gemi maketi, dostlarınız içinde bulunmaz bir hediyedir. Nakliye esnasında zarar görmemesi için özel ahşap sandıkta , ayrıca da karton koli içerisindedir.
İstendiğinizde komple kapalı plexiglass camekan siparişi de verebilirsiniz.Hobbytime olarak sizlere daha gerçekçi ve kaliteli ürünler sunmaya devam edeceğiz.
.