Endurance Hakkında
Endurance , Sir Ernest Shackleton ve 27 kişilik bir mürettebatın ve bir kedinin 1914–1917 İmparatorluk Trans-Antarktika Seferi'nde Antarktika'ya yelken açtığı üç direkli barquentine idi . O dan 1912 yılında başlatıldı Sandefjord içinde Norveç ; üç yıl sonra, buz kütlesi tarafından ezildi ve Antarktika açıklarındaki Weddell Denizi'nde battı. Mürettebatının tamamı hayatta kaldı.
Dayanıklılık Ağustos 1914, 6 Plymouth yola çıkan ve kurs set Buenos Aires , Arjantin Worsley komutası altında. Shackleton İngiltere'de kaldı, keşif gezisinin organizasyonunu tamamladı ve bazı son dakika bağış toplama çalışmalarına katıldı. Bu, Endurance'ın tamamlanmasından sonraki ilk büyük yolculuğuydu ve bir sarsıntı yolculuğuna denk geldi . Atlantik boyunca yolculuk iki aydan fazla sürdü. Buz için inşa edilen gövdesi, ekibinin çoğu tarafından açık okyanus için fazla yuvarlak olarak kabul edildi. Shackleton, Buenos Aires'e bir vapur aldı ve Endurance'ın gelişinden birkaç gün sonra keşif gezisine yetişti .
26 Ekim 1914'te Endurance , Buenos Aires'ten , 5 Kasım'da geldiği Güney Georgia adasındaki Grytviken'deki balina avcılığı istasyonu olan son uğrak noktası olacak yere gitti. 5 Aralık 1914'te Grytviken'den ayrılarak Weddell Denizi'nin güney bölgelerine doğru yola çıktı .
Güney Georgia'dan ayrıldıktan iki gün sonra, Endurance kutup paketi buzuyla karşılaştı ve ilerleme yavaşladı. Endurance haftalarca günde ortalama 48 km'den daha az bir mesafe kat ederek paketin içinden geçti. 15 Ocak 1915'te Endurance , varış yeri olan Vahsel Körfezi'ne 200 mil (320 km) yakındı . Ertesi sabah, yoğun buz görüldü ve öğleden sonra bir fırtına gelişti. Bu koşullar altında ilerleme kaydedilemeyeceği çok geçmeden belli oldu ve Dayanıklılık büyük bir buzdağının rüzgaraltına sığındı. Sonraki iki gün boyunca, Endurance , dağın koruma koruması altında ileri geri hareket etti.
18 Ocak'ta fırtına hafiflemeye başladı ve Endurance , motor yavaşken üst yelkeni açtı. Paket havaya uçmuştu. Saatler sonraya kadar yavaş ilerleme kaydedildi Endurance sürüyle bir kez daha karşılaştı. İlerlemeye ve paket üzerinde çalışmaya karar verildi ve saat 17:00'de Endurance buna girdi. Bu buz daha önce karşılaşılanlardan farklıydı ve gemi kısa süre sonra kalın ama yumuşak küstah buzun arasındaydı ve kuşatıldı. Fırtına şiddetini artırdı ve kuzeyden karaya doğru altı gün daha esmeye devam etti. 24 Ocak'ta rüzgar, Weddell Denizi'ndeki buzu karaya karşı tamamen sıkıştırdı ve Endurance'ı her yönden göz alabildiğine buzlu halde bıraktı . [2] Yapılabilecek tek şey, buzun basıncını azaltacak ve açacak olan güneyli bir fırtınanın diğer yöne itmeye başlamasını beklemekti.
24 Ocak sabahı erken saatlerde, geminin 50 yarda (46 m) önündeki buzda geniş bir çatlak belirdi. Başlangıçta 15 fit (4,6 m) genişliğinde, sabah ortasına kadar mola çeyrek mil (0,4 km) genişliğindeydi ve erkekler Endurance'ı verdi.umarım buz kırılıyordur. Ancak mola hiçbir zaman geminin kendisine ulaşmadı ve tam yelken ve motorda tam hızda üç saat olmasına rağmen, gemi kımıldamadı. Sonraki günlerde, ekip güneyli fırtınanın buz üzerindeki baskıyı bırakmasını bekledi, ancak rüzgar umulan güney/güneybatı yönüne geri dönerken, hafif ve düzensiz kaldı. Buzda ara sıra kırılmalar görüldü, ancak hiçbiri gemiye ulaşmadı ve hepsi birkaç saat içinde kapandı. 27 Ocak'ta geminin etrafındaki buzun el emeğiyle kesilmesi ve kırılması ile denemeler yapıldı, ancak bu sonuçsuz kaldı.
14 Şubat'ta, geminin çeyrek mil (0,4 km) önünde açık bir su kanalı açıldı ve şafak Endurance'ın en fazla 2 fit (0,61 m) kalınlığında yumuşak, genç buzdan oluşan bir havuzda yüzdüğünü gösterdi. ancak havuzun etrafı 3,7-5,5 m kalınlığında 12–18 fit (3.7–5.5 m) kalınlığındaki katı buzla çevriliydi ve açık yola giden yolu engelliyordu. Mürettebatın bir günlük sürekli çalışması, 150 yarda (140 m) uzunluğunda net bir kanalı hacklediklerini gördü. Bu çalışma ertesi gün (15 Şubat) boyunca devam etti ve buhar yükseldi, Dayanıklılıkgeminin kanaldan geçmesine izin vermek için havuzunun içinde mümkün olduğunca yedeklendi. Gemi art arda denemeler için geri giderken, yolu temizlemek için pruvadan 20 ton (18 ton) ağırlığında olduğu tahmin edilen gevşetilmiş buz bloklarına hatlar bağlandı. Havuz, geminin yolunu açmaya yetecek ivme kazanması için çok küçük olduğunu kanıtladı ve günün sonunda buz tekrar donmaya başladı. Saat 15:00'e kadar, Dayanıklılık buzda 200 yarda (180 m) mesafe kat etmişti, 400 yarda (370 m) daha temiz suya gitmek için. Shackleton, kömür ve insan gücü tüketiminin ve gemiye zarar verme riskinin çok büyük olduğuna karar verdi ve durma çağrısında bulundu.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Son derece detaylı bir işçiliğe sahip olan bu hazır ahşap gemi maketi, dostlarınız içinde bulunmaz bir hediyedir. Nakliye esnasında zarar görmemesi için özel ahşap sandıkta , ayrıca da karton koli içerisindedir.
İstendiğinizde komple kapalı plexiglass camekan siparişi de verebilirsiniz.Hobbytime olarak sizlere daha gerçekçi ve kaliteli ürünler sunmaya devam edeceğiz.
.