Dragon 6869 1/35 Panzerkampwagen VI(P)/Bergepanzer Tiger(P) Tank Maketi
Marka: Dragon
Ürün Kodu: 6869
Ölçek: 1/35 – Gerçeğinin 35 kez küçültülmüş maketidir.
Tipi: Demonte Kit (Birleştirme ve boyama gerektirir)
Malzeme: Plastik
İçindekiler
Enjeksiyon kalıp plastik parçalar
1 adet montaj kılavuzu
1 adet dekal
1 adet photo-etched
Panzerkampwagen VI(P)/Bergepanzer Tiger(P) Tank Maketi Özellikleri
Alman Ordusuna bağlı Zimmerit kaplamalı Tiger I P tankı ya da Bergetiger P kurtarıcı tankı yapabilirsiniz.
Demonte plastikten oluşmuştur.
Metal detay seti çıkmaktadır.
Metal detay setini ve şeffaf parçaları yapıştırmak için PVA yapıştırıcı kullanınız.
Kolay birleşen palet seti çıkmaktadır.
Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız gereklidir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hakkında
21 Mayıs 1942'de Henschel ve Porsche'den, Alman 88 mm Flak 37 uçaksavar silahından türetilen 8.8 cm Kwk 36 L/56 silahını taşıyacak 45 tonluk bir ağır tank için tasarımlar sunmaları istendi. Hem Henschel hem de Porsche tanklarına Krupp tarafından sağlanan aynı taret takılacaktı. Porsche şirketi, Porsche'nin orta tank prototipi olan VK 30.01 (P) tasarımının geliştirilmesi ve tasarlanmış parçaların yeni tank için uyarlanması üzerinde çalıştı.
VK 45.01 (P) olarak adlandırılan yeni Porsche tankı, aracın arkasına monte edilmiş ikiz V-10 hava soğutmalı benzinli Porsche Tip 101 motorlarla çalışmaktaydı. İkiz motorların her biri ayrı bir jeneratörü çevirerek, tankın her iki yanı için birer tane olmak üzere iki elektrik motoru için güç üretecek ve bu motorlar da arkada yer alan tahrik dişlisini besleyecekti. Ancak motorlar ve aktarma organları bir tank için yeni ve alışılmadık tasarımlardı; bozulmaya yatkındı ve sık bakım gerektiriyordu. Üçüncü Reich'in mükemmel şekilde çalışan çok benzer dizel-elektrik aktarma kullanan U-Boot filosunun artan taleplerine ek olarak elektrikli tahrikli tamamen yeni araç filosu inşa etmek için ek miktarlarda bakır elde etmek zordu; tek bir prototip oluşturmak için kaliteli bakır elde edilebilmesine rağmen seri üretim başladığında bu daha da zor hale geldi. Bu sorunlar ve askeri denemelerin tankın rakibinden daha az manevra kabiliyeti olduğunu kanıtlaması üzerine, Henschel'in aynı şekilde silahlandırılmış daha geleneksel VK 45.01 (H) H1 prototipinin Tiger I olarak üretim için kabul edildi.
VK 45.01 (P) şasisi sonra yeni bir ağır Jagdpanzer için temel olarak seçildi. Yeni, daha uzun ve güçlü 8.8 cm Pak 43/2 topunu taşıyan araç Ferdinand olarak adlandırıldı.
Ferdinand (Elefant) biriminde sadece bir komuta tankı üretildi ve Panzerjäger Abteilung 653'te görev yaptı. Nisan 1944'te konuşlandırıldı ve bunu izleyen Temmuz ayında kaybedildi.
VK 45.01 (P) şasisi ve Elefant'ın birçok bileşeni daha sonra VK 45.02 (P) prototip ağır tankının geliştirilmesinde kullanıldı.
Ferdinand Porsche yaylı çubuk makaralı taşıyıcıyı sistemini geliştirdi; aracın her yanında altışar yol tekerleği vardı, her bir yol tekerleği aks başına bir iç ve dış çift tekerlekten oluşuyordu. Altı yol tekerleği, her iki yanda üçer bojiye bağlıydı. Tekerlekler, Tiger I'inki gibi birbiri arasına girmiyordu. Tankın 57 ile 59 ton arasındaki muharebe ağırlığı ve 640 mm genişliğinde geri dönüş tekeri olmayan paletleri ile zemin basıncı 1,06 kg/cm2 (15 psi) seviyesindeydi.
Ferdinand Porsche tarafından özel olarak geliştirilen benzin-elektrik aktarma karayolu taşıtları için çok incelenmemiş bir alandı ve tahrik sistemiyle ilgili çok sayıda geliştirme sorununa yol açtı. Siemens-Schuckert 500 kVA jeneratör ile birleştirilen ve Porsche Tip 101 olarak adlandırılan iki hava soğutmalı V-10 motor, iki Siemens 230 kW (312,7 PS) bağımsız çıkışlı elektrik motorunu çalıştırmak için gerekli elektrik gücünü üretiyordu. Bu tahrik sisteminde, mekanik bir güç iletim sistemi ve şanzıman yer almıyordu, bunun yerine 3 kademeli bir hız anahtarı bulunmaktaydı. Elektrik motorları güçlerini 15:1'lik bir son dişliyle doğrudan arkada bulunan tahrik tekerleklerine aktarıyordu. Yakıt depoları 520 litre benzin ile 105 kilometrelik sürüş menziline izin vermekteydi. Ön mürettebat bölmesi alanındaki iki basınçlı hava deposu, fren manevraları sırasında sürücüye yardımcı oluyordu.
Taretin gövde ortasında yer aldığı Henschel tasarımından farklı olarak VK 45.01 (P), Krupp tasarımlı tareti aracın önüne monte etmişti. Taret, taşıdığı 8.8 cm 36 Kwk ve 7.92 mm MG 34 eş eksenli makineli tüfek ile Henschel'in sözleşmeyi kazanan VK45.01 (H) prototip tasarımında da kullanılan Krupp tasarımıydı. Üretilen ilk sekiz taretin daha alçak alt kenarları ve silahın daha büyük bir açıyla aşağıya nişan alabilmesini sağlamak için yükseltilmiş orta bölümlü düz bir çatısı vardı.