Kinetic K48069A 1/48 F-16C Türk (143 Filo 20.yıl özel şema) Savaş Uçağı, Plastik Model Kiti
Marka: Kinetic
Stok Kodu: KI48069A
Ürün Ebatları: 31,6 x 19,7 cm.
Ölçek: 1/48 (Gerçeğinin 1/48 kez küçültülmüş modelidir)
Tipi: Demonte kit (yapıştırıcı ile birleştirdikten sonra boyanması gerekir)
Malzeme: Plastik
Parça Sayısı: 450
F-16C Türk Savaş Uçağı Maketi İçindekiler
- Plastik enjeksiyon parçalar
- Dekal
- Montaj Kılavuzu.
Özellikleri
- Demonte plastik parçalardan oluşmaktadır.
- Parçaları yerinden çıkarmak için çerçeve makası kullanınız.
- Parçalardaki çapakları temizlemek için maket bıçağı ve zımpara kullanınız.
- Parçalar arası oluşacak boşlukları dolgu malzemesi (Putty) ile doldurun ve zımparalayınız.
- Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
- İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
- Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız tavsiye edilir.
BU ÜRÜNÜ BİTİRMEK İÇİN İHTİYACINIZ OLAN MALZEMELERİ SAYFANIN EN ALTINDA BULABİLİRSİNİZ
Hobbytime Yorumu
Çok güzel bir haberim var;
Bu kiti bilmeyen yok sanırım.
Fakat, artık numarası değişti, sonuna A geldi.. Anlamsız gelebilir, ama olan şu ki kitin plastikleri komple değişti.
Dünyada ilk defa, bizim için, eski kutu ve decal ile yeni plastikler, ülkemizde satışa sunuldu..
Artik "GOLD" serisi, tamamen yeni kalıp F-16 plastikleri ile alınabiliyor.
Kitin içinde B30 ve 40 için parçalar mevcut... Plana kutsal kitap muamelesi yapmayıp biraz araştıranlar, şahane Türk F-16 ları yapabilir.
General-Dynamics F16 Falcon, Amerikan tek motorlu, çok rollü hafif savaş uçağı ve fırtına askeridir. F-16 projesi üzerindeki çalışmalar 1971'de General Dynamics endişesinde (1993'te Lockheed Martin devinin bir parçasıydı) başladı ve ABD Hava Kuvvetleri için hafif çok amaçlı bir avcı uçağı (LWF) yarışmasına girdi. YF-16 prototipi ilk olarak 2 Şubat 1974'te uçtu. Teknik açıdan bir dönüm noktası, bilgisayarlı elektrikli telsiz uçuş kontrol sisteminin kullanılmasıydı; bu sistem, kanat ve kuyruk alanını küçültmeyi ve dolayısıyla uçak yükünü azaltmayı mümkün kıldı. tüm uçağın ağırlığı. F-16, dünyada böyle bir sistemi kullanan ilk savaş uçağıydı. İlk versiyonlar büyük ölçüde alüminyum alaşımlardan yapılmıştı (toplam yapının yaklaşık %83'ü), ancak zamanla yerini kompozitlere bıraktılar. F-16'nın farklı versiyonları, motorların üç versiyonuyla güçlendirilmiştir: Pratt-Whitney F-100-PW-200, General Electric F110-GE100 ve Pratt-Whitney F-100-PW-2020. Yönlendirme sisteminin "beyni" APG-66 radarıydı, daha sonra yerini APG-68 (V) radarı aldı. YF-16 tasarımının o kadar başarılı olduğunu belirtmekte fayda var ki, yalnızca ABD'deki LWF yarışmasını (Northrop YF-17 uçağıyla rekabet halinde) kazanmakla kalmadı, aynı zamanda çok rollü bir yüzüncü yıl sözleşmesini de kazandı. Avrupa NATO ülkeleri için savaşçı. Rakipleri Dassault Mirage F.1 ve SAAB J-37 Viggen makineleriydi. F-16'nın seri üretimi 1975 yılında başladı. Yeni havacılık teknolojilerinin enjeksiyonu olduğu Avrupa NATO ülkeleri de katıldı. Son montaj ABD, Belçika ve Hollanda'da gerçekleştirildi. İlk seri F-16A Fighting Falcon, 7 Ağustos 1978'de uçuruldu. Bu, F-16'nın öncelikle yer hedeflerine karşı koyması amaçlanan bir saldırı versiyonudur. F-16 ayrıca Lübnan Savaşı'nda (1982) ve Çöl Fırtınası Operasyonu'nda (1991) kazandığı bir dizi hava zaferiyle savaşta da kendini kanıtladı. 20. yüzyılın sonuna gelindiğinde bu başarılı uçağın 4.000'den fazlası üretildi. F-16'nın A, C, E (tek koltuklu) ve B, D, F (iki koltuklu) olarak işaretlenen altı temel versiyonu vardı. Bu altı modele dayanarak, çoğunlukla "Blok" olarak işaretlenen aviyoniklerin değiştirilmesiyle ilişkili çok sayıda yükseltme yaratılmıştır. F-16, 2006 yılından bu yana Polonya havacılığında da hizmet veriyor. Polonya Savunma Bakanlığı, F-16'nın modernize edilmiş hava kuvvetlerinin omurgası olacağına karar verdi ve Dessault ve SAAB'dan gelen teklifleri reddetti, ancak bu durumda bunlar Mirrage F2000 ve JAS-39 Grippen savaşçılarıydı. Şüphesiz bu, Amerikan şirketinin sözde offset işlemi kapsamında teklif ettiği en yüksek meblağ. Teknik veriler: Maksimum hız: 2.170 km/saat, tırmanma hızı: 254 m/s, maksimum tavan 15.240 m, maksimum menzil: 3.890 km, silahlar: sabit - bir adet 20 mm altı namlulu M61A-1 top, asılı - 9.275 kg'a kadar kargo.
Kinetic Hakkında
Republic F-84 Thunderjet, Amerikan tek kişilik, tek motorlu avcı-bombardıman uçağıdır. ABD Hava Kuvvetleri'nin hizmetindeki ilk jet motorlu avcı uçaklarından biriydi. Prototipin uçuşu Şubat 1946'da gerçekleşti ve 1953 yılına kadar bu uçağın 4.450 örneği üretildi. Başlangıçta P-84 olarak adlandırılması gerekiyordu ancak daha sonra F-84 olarak değiştirildi. F-84E varyantı, uçmayı daha konforlu hale getirmek için pilot kokpitinde 12 inç daha uzun bir gövdeye sahipti. Yakıt deposunun kapasitesi de arttı. Kanat altındaki düğümler de yeniden tasarlandı, böylece bomba yerine ilave yakıt tankları taşınabiliyordu. Geniş kapsamlı değişiklikler, eğik kanatlar, yeni bir motor alan ve öncelikle saldırı uçağı olarak hizmet veren F-84F Thunderstreak versiyonunu etkiledi. "G" modeli de daha derinlemesine değişikliklere uğradı. Her şeyden önce, yaklaşık 2650 kg itme gücüne sahip, maksimum hızını 1000 km / saate ve 1600 km menzile çıkaran yeni bir Allison J35-A-29 motor aldı. F-84G aynı zamanda nükleer silah taşıyabilen ilk savaş uçağıydı. Kore Savaşı sırasında F-84 uçakları geniş çapta kullanıldı. Çatışmanın ilk döneminde avcı işlevlerini yerine getirdiler, ancak Mig 15'lerle hava savaşları arasındaki feci dengenin bir sonucu olarak (64 kayıp uçağa karşı 8 zafer), hızla keşif ve saldırı uçağı rolüne geçtiler. Teknik veriler (F-84G versiyonu): Maksimum hız: 1000 km/saat, tırmanma hızı: 19,1 m/s, maksimum tavan 12350 m, maksimum menzil: 1600 km, silahlanma: sabit - 6 M2 Browning 12 makineli tüfek, 7 mm , sapan - Mark VII nükleer bombası da dahil olmak üzere 2020 kg'a kadar bomba ve roket.
Maket Yapım Kılavuzu